Nie tylko smak i wysoka jakość składników użytych do przygotowania potraw przyciąga klientów do restauracji czy kawiarni. Ciekawa i zachęcająca ekspozycja swojej oferty to sposób na zrobienie pierwszego wrażenia na potencjalnych klientach.
Temperatura pod kontrolą
Służą do tego oszklone witryny, w których prezentujemy to, co mamy najlepszego. Wykorzystywane są w cukierniach, restauracjach, a także sklepach. Witryny mogą mieć funkcję chłodzenia, co pozwala utrzymać prezentowane produkty w niskiej temperaturze. Wykorzystuje się je do eksponowania na przykład wędlin, które mogą się szybko zepsuć lub lodów czy innych deserów, które pod wpływem wysokiej temperatury mogą stracić formę. Witryny przeznaczone do prezentowania gotowych dań mają z kolei funkcję podgrzewania. Najbardziej uniwersalne są witryny neutralne, których zadaniem jest po prostu prezentowanie produktów, które nie wymagają ani chłodzenia ani podgrzewania.
Reklama i ochrona
Mogą to być witryny samoobsługowe, które często spotykamy w supermarketach czy cukierniach. Wyłożony jest na nich towar, którego nie musi nam podawać sprzedawca, jak na przykład pakowany chleb czy ciastka. Witryny często wyposażone są w oświetlenie LED, które pozwala przyjrzeć się eksponowanym produktom i podkreśla ich urodę. Witryna neutralna służy do eksponowania produktów suchych, a także owoców. Wykorzystywana jest często w restauracjach hotelowych, gdzie posiłki serwowane są na zasadzie szwedzkiego stołu. Wszelkiego rodzaju witryny mają podwójne zadanie – zareklamowanie oferty lokalu, a jednocześnie ochronę produktów przed kurzem, zniszczeniem czy wysoką temperaturą.